Hejdå skolan. Hej arbetslivet.

Det är helt sjukt vad tiden går snabbt. Imorgon är det en månad kvar till jag tar studenten! EN månad. Detta har jag väntat på i fyra år. En månad går hur snabbt som helst. Inga mer lov längre, fast det var dock längesen jag hade lov, har i stort sätt jobbat på nästan alla lov jag haft under gymnasietiden =) Man förstår inte riktigt hur chill man har i skolan förrän man testat på att jobba en hel arbetsdag fem dagar i veckan. Så ni som säger att skolan är jobbig, er skrattar jag åt =) Skolan är ingenting!! Men läxor är dock tråkigt, och det slipper jag nu! 
 
Igår fick jag det svart på vitt, jag har anställning på ekbladhs måleri efter studenten. Det vill säga om en månad! Det känns hur bra som helst. Skönt att man har jobb direkt = spara pengar och flytta hemifrån! 
 
Under dessa åren jag gått på gymnasiet, särskilt dem 2,5 sista åren då jag gått bygg har jag lärt mig så oroligt mycket. Inte bara inom skolämnen, jag har dock lärt mig väldigt mycket inom måleri. Men även mycket om mig själv. Jag har växt så otroligt mycket som person. Jag har fått helt andra tankar och uppfattningar om människor jag känner, stöter på och träffar.
Jag kommer ihåg när jag skulle börja på bygg, jag kollade på de fyra klasserna i skolkatalogen där jag i en av dem skulle gå. Och jag hoppades att jag inte skulle hamna i Bp1D för där såg det ut att gå töntigast människor. Och självklart hamnade jag i denna klass. Men ju mer jag lärt känna dessa personerna så vet jag att den töntigaste personen är den som tänker så. Dem med det finaste hjärtat kan vara den man trodde var en tönt. Och det största rövhålet är personen som ser bra ut och verkade vara en härlig person. Den snällaste människan kan vara den som knappt säger något. Och den som pratar för mycket kanske borde vara den som egentligen ska vara tyst. 
 
Och till alla er där ute som fortfarande går i gymnasiet, här är några ord till er.. Skolka så pass mycket som ni kan! Säg till att njuta av dagar mitt i veckan som man kan sova ut på och göra vad fan man vill.. rätt som det är så är de bara borta! ;)
 
Här kommer en bildbomb från bilder i skolan, vissa stunder önskar jag att jag kunde få göra om igen!!

 
lyckligt gys
 
sleepover i skolan haha =)
 
tacoos
 
hehe maat
 
 
femkamp med skolan
 
köpenhamn med team france
 
 
pub i danmark
 
var utbytesstudent i frankrike i tre veckor
 
friends
 
 
 
 
 
 
 
vikingabyn
 
 
klassfest som fan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: calle

lycka till med allt :D

2013-05-12 @ 16:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0