Don't Judge a Book By Its Cover

Såg någon lagt upp denna bilden på facebook, och tycker den var bra, är så trött på folk
som dömer och ser ner på andra människor. Folk som tror sig vara lite bättre än andra.

Alla är olika och det är det som gör att alla är fina på sitt sätt. Alla har inte samma personlighet,
intresse, klädstil, utseende osv. Och tur är väl det! Jag har själv ofta snackat skit om andra
folk, som jag egentligen inte känner, vem har inte det.. Men sen när man snacka med personen
och lär känna dem bättre så visar det sig att dem är hur härliga som helst.

Under det senaste året som gått har jag lärt känna sjukt mycket folk med så många olika personligheter.
Jag har lärt känna nya fina människor som jag inte skulle velat lära känna innan.

Satt och snackade med en person för ett tag sedan, en person som jag länge vetat vem det är, men aldrig snackat med innan, förutom nu det senaste halvåret. Han sa att jag hade förändrats som person mycket , och jag sa neej men det har jag inte gjort, jag är väl samma person som innan. 
Så sa han att innan kunde jag snea folk och ge konstiga blickar men att jag nu är mycket mer öppen, glad
och positiv till folk och som person. Och jag blev faktist väldigt glad. Man tänker inte på det själv att man
förändras, men folk som inte träffar en dagligen märker det ju. Har funderat på vad han sagt och detta stämmer
nog.

Det jag menar är att jag tycker verkligen inte man ska döma folk som man inte känner,
lär känna personen i sig först innan du säger något! Dem flesta människor har hur fina
personligheter som helst. Man behöver verkligen inte vara vän med alla, man behöver inte
tycka om alla heller. Men man kan inte säga att man inte tycker om någon som man inte känner.
Man ska verkligen inte snacka skit om någon man inte känner heller. Jag är trött på allt bullshit och skitsnack. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0